Spindler kiest voor communicatie

De Rotterdamse Totaalinstallateur Spindler weet dat communiceren belangrijk is. Naar haar medewerkers, maar ook naar haar klanten en naar de branche. Daarom verschijnt er nu elke twee maanden een personeelsnieuwsbrief en lanceert het bedrijf later dit jaar een nieuwe website. Uiteraard verzorg ik de teksten hiervoor.

Installateurs hadden het vijf jaar geleden zwaar. Er was nauwelijks werk en de marges waren klein. En nu? Nu zitten de orderportefeuilles overvol en is er een schreeuwend tekort aan personeel. En als Nederland daadwerkelijk van het gas afmoet, zal dat voorlopig nog wel even zo blijven. Om medewerkers aan zich te binden, besloot Spindler begin dit jaar te investeren in een laag-drempelige personeelsbrief. Dit tweemaandelijkse medium staat vooral tjokvol verhalen over de medewerkers zelf. Over hun werk, carriere, opleidingen, maar ook over opzienbarende hobby’s en interesses. FF Bijkletsen is de toepasselijke naam van deze personeelsbrief.

Later dit jaar komt er ook een nieuwe website van Spindler. Meer dan ooit staan hier de kernwaarden van de installateur centraal: plezier, eenheid, vertrouwen, vakmanschap en klantgericht. Het bijna 100 jaar oude familiebedrijf toont op haar nieuwe website haar meest prestigieuze projecten, maar verloochent haar afkomst als Rotterdamse Totaalinstallateur voor de woningbouw evenmin.