Geen enkele e-nieuwsbrief wordt van A tot Z gelezen. Dat is ook niet de bedoeling. Een nieuwsbrief moet voor naamsbekendheid zorgen en voor regelmatig herkenning. Ook moet een nieuwsbrief de lezer aanzetten tot het bezoeken van de website van het bedrijf. Maar hoe maak je een goede nieuwsbrief. Waar moet je opletten? Vijf tips!

 

  1. Zorg voor “echte” content: nieuws dat van waarde is voor klanten. Maak de items niet te commercieel. De ontvangers beschouwen het als waardeloze rommel en haken snel af.
  2. Irriteer je ontvangers niet, dus stuur niet ongevraagd zomaar een nieuwsbrief. Vraag eerst om toestemming, dan weet je dat je welkom bent
  3. Begin je nieuwsbrief altijd met een tip of advies. En houd je berichten kort, link ze met de website.
  4. Verschijn regelmatig. Mensen moeten wennen en het gaan herkennen. Regelmatig wil zeggen: elke maand, en zeker elk kwartaal.
  5. Zorg voor een leesbare opmaak met witruimte, foto’s en aantrekkelijke tussenkoppen.

Ik verzorg voor meerdere bedrijven de teksten van hun nieuwsbrieven. Heeft u al een nieuwsbrief? U kunt er al eind deze maand een hebben….